iranhfc2

iranhfc2

iranhfc2

iranhfc2

نان سبوس دار

در نان سبوس دار، به طور میانگین، دو برابر ویتامین ، مواد معدنی و مواد فیبری نسبت به نان سپید وجود داراست . 
مواد فیبری در نان سبوس دار راهی برای رفع گرفتگی روده و یبوست هست . علاوه براین، این مواد جزء مواد غذایی مطلوب باکتریهای روده می باشند که برعلیه امراض میکروبی روده مبادرت می نمایند و سیستم ایمنی بدن را فعال می نمایند . مواد فیبری جان دار در نان سبوس دار، کلسترول و مواد سمی حاصل از تجزیه مواد غذائی را جذب کرده و از روده دفع می کنند . نان دارنده منیزیماست که سبب تقویت ماهیچه های روده می شود و از دردهای ماهیچه ای خودداری می کند . علت اینکه نان سبوس دار زمینه عشق و علاقه کسانی می باشد که عمل فکری می کنند این است که نان سبوس دار دارنده ویتامین B2 و نیاسین می باشد . این ویتامین سبب تمرکز و توجه کار شده وشادابی و خوشحالی را در آدم به وجود می آورند . 
برای خردسالان نیز زیاد خوب است، مخصوصاً در دورانی که سلولهای عصبی در حالا رویش هستند، آهن جانور در نان سبوس دار سبب ساز باهوشی و رفتار خوب خردسالان می شود . 

خوب تر هست از نانهای سبوس دار که با خمیر ترش تهیه می شوند، استفاده فرمائید . 
آردسبوس دار دارنده ماده ای میباشد بنام فی تین که مواد معدنی مثل آهن، منیزیم و یا کلسیم را جذب کرده و بازدارنده به کارگیری بدن از آنها می شود . 
اگر برای تنظیم سرعت بالا نان از خمیر مایه و جوش شیرین استفاده شود، تجزیه فی تین انجام نمی شود، در فیض مانع جذب آهن، منیزیم و کلسیم می شود . به همین ادله گفته می شود به کارگیری از جوش شیرین در تهیه و تنظیم نان در نانوایی ها، باعث نبود آهن در بدن به خصوص در مردان می شود . در حالیکه در صورتیکه در زمان طولانی، خمیر به وسیله خمیر ترش ور بیاید، ماده فی تین توسط آنزیمهای مو جود در غلات تجزیه شده و تن آدم می تواند از مواد معدنی نان به کار گیری نماید . 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.