iranhfc2

iranhfc2

iranhfc2

iranhfc2

طرز تهیه خورشت ریواس

خورش ریواس به حافظه مزه ترش ریواس، یک عدد از خوشمزه ترین خورش های فصل فصل بهار هست . خورش این خورش را اگر‌چه می توان به 2روش پخت اما پخت آن همپا نعنا و جعفری (مانند خورش کرفس) عطر و بوی بی نظیری دارااست . 


مواد 

اولیه: 

ریواس 

یک کیلوگرم گوشت 

سوای استخوان نیم کیلو گرم پیاز 

2 عدد شکر 

2 تا 3قاشق سوپ خوری روغن، 

نمک و فلفلبه اندازه لازم نعنا 

تازه 150 گرم جعفری 

نو 250 گرم خورش 

ریواس با نعناع و جعفری 

راه اندازی فست فود

غذاهای 

محلی استان خراسان رضوی 

شیوه 

تهیه: 

1 . ابتدا پیازها را پوست کنده، آن‌گاه از شستن ریز خرد فرمائید . بعد از آن در یک قابلمه مناسب کمی روغن بریزید و رو شعله اجاق گاز قرار دهید تا داغ شود . پس از آن، پیاز را بیشتر کنید و تفت دهید تا طلایی رنگ شود . 


2 . گوشت را بشویید و به چهره قیمه ای خرد کنید، بعد از آن به پیاز داغ بیشتر کرده، همراه با آن تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر و تحول نماید . حالا 2تا3لیوان آب جوش به ادغام گوشت و پیاز اضافه کنید، در ظرف را بگذارید و تا پخت کامل گوشت روی حرارت متوسط اجاق‌گاز گاز صبر نمایید . 


3 . در این فاصله ریواس ها را پوست کنده، آنگاه از شستن به قطعات 3سانتی متری یا این که به میزان 2 بند انگشت خرد فرمائید . از طرفی دیگر نعنا و جعفری جدید را نیز پاک کرده، آن گاه از شستن، ریز خرد فرمایید . 


4 . درحال حاضر در یک تابه کوچک، کمی روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، آن گاه نعنا و جعفری خرد شده را داخل روغن بریزید و تفت دهید . 


5 . آن‌گاه از آنکه گوشت پخت، آغاز نعنا و جعفری سرخ شده را بیشتر فرمائید و 10 دقیقه حرارت دهید . بعد از آن از آن ریواس را یاور شکر، نمک و فلفل اضافه نمایید و 10 دقیقه دیگر حرارت دهید . 


نکات: 


1 . مدت جوشیدن خورش آن گاه از طولانی تر کردن ریواس نباید فراوان باشد زیرا ریواس به سرعت له می شود . 


2 . با توجه به این‌که ریواس طعم ترشی دارد، در شرای خورش را با همین اندازه ترشی دوست دارید، لازم نمیباشد شکر بیش تر کنید . 


3 . اندازه نعنا نباید خیلی دوچندان باشد چون سبب تلخ شدن خورش می شود . 





نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.